RSS

Paçanga Böreği – Özge Aran

18 Kas



Malzemeler
2 yufka
Pastirma
Kasar peyniri
Galeta unu
Yumurta
Kizartmak icin yağ

Yapılışı
Önce pastirmalari ateste biraz kavurdum.
Kasari rendeledim.
Yufkalari sigara boregi yapar gibi ucgen olarak kestim..
Yufkalarin icine once kasari uzunlamasina yaydim..
Biraz da pastirma..
Kalin olacak sekilde sardim.
1 saat buzdolabinda beklettim.(vaktim oldugu icin beklettim yoksa beklemeye sabredemezdim:))
Yumurtaları cirptim beyazlari da dahil..
Yufkalari yumurtaya buladim.
Sonra galeta ununa buladim ve kizarttim.

Biz kizartma sevdigimiz icin kizartma yaptim..Ama istege gore firinda da yapiliyormus..Ben pacangayibir lokanta da yemistim ve o zamandan beri kafamakoymustum yapmayi.. Ayni tadi elde ettim hemde hicfarki yoktu.

Afiyet olsuuunn
Özge Aran


 
11 Yorum

Yazan: Kasım 18, 2005 in Genel

 

11 responses to “Paçanga Böreği – Özge Aran

  1. burcukusu

    Kasım 18, 2005 at 2:02 pm

    çok güzel yemekler yapmışsınız.Blogunuzu bugün gördüm.Bayıldım yaptıklarınıza:)

     
  2. tuhfe

    Kasım 18, 2005 at 5:48 pm

    Ellerine sağlık Özge, teşekkürler paylaştığın için.

     
  3. yemekvebiz

    Kasım 18, 2005 at 9:10 pm

    ozgecim, eline saglik ne guzel goruntulemissin, anlatmissin,
    tesekkurler.

    zeynep

     
  4. Burcu

    Kasım 19, 2005 at 5:00 pm

    Paylaştığınız için teşekkürler. Çok severim ama insanın aklına nedense evde yapmak gelmiyor🙂 Artık yaparım. Ellerinize sağlık…

     
  5. Anonymous

    Kasım 19, 2005 at 5:20 pm

    tesekkur ederim:)
    afiyet olsun herkese..:)
    yapmasi cok kolay ve cesit olarak harika gozukuyor sofrada..tavsiye ederim.. bir kere yaptıktan sonra artık yapmak kolay oluyor:)
    sevgiler
    ozge

     
  6. Anonymous

    Ekim 7, 2006 at 8:00 pm

    Paçanga böreğin adı, sanıdığı gibi içindeki pastırmadan gelmez. Yufkası yumurta AKINA bulanarak yağda kızartılan bütün böreklerin adı Paçanga’dır. Bu böreklerin içine her türlü malzeme konabilir ama adı değişmez, yine ‘Paçanga’dır. Tabii içkili lokantalarımızda adeta bir kural olarak her zaman pastırmalısı servis edildiğinden, Paçanga ile buralarda tanışan çok kişi Paçanga deyince sadece Pastırmalı Paçanga’yı biliyor ve içine pastırma konularak yapılan herhangi bir sigara böreğini de Paçanga sanıyor.

    Oysa Paçanga böreğinde yumurta sarısı ancak otlu-beyaz peynirli iç malzemesi kullanıldığında, bu malzemeye karıştırılarak kullanılır. Pastırmalı Paçanga’da ise yumurta sarısı asla kullanılmaz. Ve Paçanga her zaman tavada kızartılarak yapılır. Bunlar kuraldır. Bu kuralların dışına çıkıldığında o börek artık Paçanga olmaz.

    Tabii isteyen istediği yeniliği yapabilir mutfağında ama kimsenin kendi çeşitlemelerine asırlar boyu bozulmadan günümüze ulaşmış yemek isimlerini koyarak mutfak geleneklerimizi yozlaştırmak hakkı yoktur.

    Not: Paçanga böreğinde yumurta akı şu şekilde kullanılır:

    Yumurta akları yaklaşık yarı miktardaki su ile karıştırılarak çırpılır, bu karışım üçgen kesilen yufkalara bir fırça ile sürülür ve ardından iç malzemesi konularak kızgın yağa atılır. Yumurta akı böreğe Paçanga’nın özelliği olan gevrekliği kazandırır.

     
  7. Anonymous

    Ekim 7, 2006 at 8:09 pm

    Paçanga böreğin adı, sanıldığı gibi içindeki pastırmadan gelmez. Yufkası yumurta AKINA bulanarak yağda kızartılan bütün böreklerin adı Paçanga’dır. Bu böreklerin içine her türlü malzeme konabilir ama adı değişmez, yine ‘Paçanga’dır. Tabii içkili lokantalarımızda adeta bir kural olarak her zaman pastırmalısı servis edildiğinden, Paçanga ile buralarda tanışan çok kişi Paçanga deyince sadece Pastırmalı Paçanga’yı biliyor ve içine pastırma konularak yapılan herhangi bir sigara böreğini de Paçanga sanıyor.

    Oysa Paçanga böreğinde yumurta sarısı ancak otlu-beyaz peynirli iç malzemesi kullanıldığında, bu malzemeye karıştırılarak kullanılır. Pastırmalı Paçanga’da ise yumurta sarısı asla kullanılmaz. Ve Paçanga her zaman tavada kızartılarak yapılır. Bunlar kuraldır. Bu kuralların dışına çıkıldığında o börek artık Paçanga olmaz.

    Tabii isteyen istediği yeniliği yapabilir mutfağında ama kimsenin kendi çeşitlemelerine asırlar boyu bozulmadan günümüze ulaşmış yemek isimlerini koyarak mutfak geleneklerimizi yozlaştırmak hakkı yoktur.

    Not: Paçanga böreğinde yumurta akı şu şekilde kullanılır:

    Yumurta akları yaklaşık yarı miktardaki su ile karıştırılarak çırpılır, bu karışım üçgen kesilen yufkalara bir fırça ile sürülür ve ardından iç malzemesi konularak kızgın yağa atılır. Yumurta akı böreğe Paçanga’nın özelliği olan gevrekliği kazandırır.

     
  8. Anonymous

    Kasım 17, 2006 at 8:24 am

    Ellerinize sağlık tarihinizi okudum çok ta iddialı konuşmuşsunuz bende yapacağım aynısını birazdan..

     
  9. Anonymous

    Şubat 15, 2007 at 4:19 am

    Looking for information and found it at this great site… » »

     
  10. Anonymous

    Mart 3, 2007 at 11:00 am

    I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! »

     
  11. Anonymous

    Mart 6, 2007 at 5:47 pm

    Very cool design! Useful information. Go on! »

     

Bir Cevap Yazın

 
