RSS

Damat Paçası

07 Ara

Yaz basında canımız arkadaşımız Gül’ ün yeni evine ziyarete gitmiştik , ev tebriğine🙂
Bize çok güzel bir mönü hazırlamıştı sağ olsun. 11 kişilik bir ziyaretçi grubu ile ordaydık! Hepimizin ortak beğenisi bu tarif üzerine oldu. Ve birde bu güne kadar yediğim en güzel Tiramisu !.. Fakat Damat Paçası büyük farkla öndeydi.
O ne muhteşem görüntüydü, ya lezzeti !…

O gün o karmaşada resim çektim ama bir türlü blog da yayınlayamadım .
Üstelikte yemekbiz mail grubunda sözü geçti farklı versiyonlarını konuştuk yazdık, yaptık ama ben hala yayınlayamadım…

Bence mutlaka yapın, deneyin.
Bu ölçüler dikdörtgen geniş borcam ölçüsü.
Siz arzu ederseniz yarım ölçü yapın.

Gül’ cüğüm güzel ev sahipliğin ve bu güzel tarifin için teşekkürler…

Malzemeler – 6 kişilik

· 3 adet yufka
· 2 adet but tavuk
· 1 göğüs tavuk

Sos malzemeleri
· 3 adet yumurta
· 3 su bardağı yoğurt
· 3 çorba kaşığı un
· 1 tatlı kaşığı sirke
· sarımsak
· pul kırmızı biber

Hazırlanışı

1. Büyükçe bir tepsinin altını yağlayın
2. Bütün bir yufkayı tepsiye yayıyoruz, aralarına fındık büyüklüğünde sana yağı koyuyoruz.
3. İkinci yufkayı parçalara bölüyoruz,üstüne yayıyoruz tekrar sana yağı koyuyoruz
4. Ve diğer 3. parçası da aynı şekilde yayılıyor
5. En alttaki yufkanın tepsiden sarkan kenarları var ise üstüne kapatıyoruz.
6. Fırına sürüyoruz ve yufkalar kızarıncaya kadar fırında tutuyoruz.
7. Diğer tarafta tavukları haşlıyoruz süzüyoruz.
8. Tavuk suyunu bir yerde tutuyoruz.
9. Tavuğun derileri ve kemiklerini ayıklayıp tavukları iyice tiftiyoruz.
10. Tavuk suyu ile kızarmış yufkaları ıslatıyoruz, biraz kabarıyor.
**Yaklaşık 4-5 su bardağı tavuk suyu gerekebiliyor

· Şimdi sosu hazırlıyoruz
1. Orta boy bir tencerenin içine yoğurt, yumurta konur ve mikser ile çırpılır
2. Üzerine 3 kaşık unu ilave ediyoruz ve mikser ile çırpmaya devam ediyoruz
3. Tuz ilave ediliyor, ve az miktarda tavuk suyunu ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz. (çok koyu olmamasına dikkat ediyoruz, boza kıvamında )
4. Kısık ateşte karıştırarak pişirmeye başlıyoruz. Sürekli karıştırılacak ve çok kaynatılmayacak ,yoksa kesilir.
5. Ocaktan indirdikten sonra sarımsak ve sirke konulacak

Sosda hazırlandıktan sonra
1. Yufkanın üzerine hazırlamış olduğumuz tavuklar serpilir
2. Üzerine sos dökülür.
3. Yağ ve pul biber sosun üzerine dökülür

Afiyet Olsun,
Figen

 
11 Yorum

Yazan: Aralık 7, 2005 in Genel

 

11 responses to “Damat Paçası

  1. bitkiselsabun

    Aralık 9, 2005 at 9:19 am

    Paca’ya bayilirim!!!!!!!!Kayinvalidem super yapar. Sabah sabah canim cekti valla, ellerinize saglik.
    Ozlem Tansug

     
  2. tuhfe

    Aralık 9, 2005 at 9:57 am

    Ellerine saglik Figen adini duydum hatta bir arkadas tarif te etmisti ama yapmadim henuz, biliyorsun liste cok kabarik. Cok lezlzdlr eminim.

    Sevgiler

     
  3. yemekvebiz

    Aralık 9, 2005 at 10:58 am

    Özlemcim teşekkür ederim, az önce sitene baktım harika cok sevdim, ma neden daha once haber vermedinki ?

    Tuhfe evet listeler kabarıyor değil mi , bunca guzel tarifne zaman yapılacak bilmiyorum:)

    Teşekkür ederim,
    sevgilerimle

    Figen

     
  4. Özgül

    Aralık 9, 2005 at 7:05 pm

    Figencim, olurmu bu simdi, daha ispanak salatani yapamadim, Ispanak bulamiyorum, bulduklarimda salata yapabilmek icin taze degil simdide aklim bunda kaldi. Cok nefis tarifinden belli. Yarin hem ispanak var alinacaklar listesinde hemde tavuk. Ellerine saglik canim.
    Sevgilerimle
    Özgül

     
  5. yemekvebiz

    Aralık 11, 2005 at 9:46 am

    Özgül cüm:)
    Epey yoğun listen var:) Yaptın mı acaba ?
    Bugun Pazar:)

    Sevgilerimle
    Figen

     
  6. Anonymous

    Aralık 13, 2005 at 8:52 am

    Arkadaşlar mutlaka üzerine Tereyag bol bol (kırmızı biber acı-tatlı karışık)içine de Yufkaları da yaglamak için tereyag kullanırsanız cok lezzetli oluyor
    tafsiye ederim
    afiyet olsun
    Gül

     
  7. Nefin

    Aralık 14, 2005 at 1:02 am

    mmmm fotograftaki pacanin sosunu bizzat ben dokmustum🙂 gul hazirlamis, bana dokturdu ilk giden ben olunca. o yuzden o kadar lezizdi :)))
    harika bir tarif gercekten. ilk misafire yapacagim bunu, yesinler parmaklarini.
    optum canim

     
  8. yemekvebiz

    Aralık 14, 2005 at 7:58 pm

    Zeynep cim evet senin o güzel ellerin değmesiydi emin ol bu kadar lezzetli olamazdı:)
    Misafirin ben olabilir miyim,

    Opüyorum,
    figen

     
  9. Anonymous

    Temmuz 13, 2006 at 3:32 am

    Best regards from NY!
    » » »

     
  10. yagi

    Temmuz 31, 2006 at 2:54 am

    Hi Friend! You have a great blog over here!
    Please accept my compliments and wishes for your happiness and success!
    If you have a moment, please take a look at my yagi site.
    Have a great day!

     
  11. Gökçe

    Ağustos 8, 2006 at 12:00 pm

    Merhaba Figen, paça nefis görünüyor. Yarınki misafirlerin için denemek istiyorum ama yemek soğuk mu servis ediliyor merak ettim. Çünkü sos da iyice kaynamamış oluyor. Tavuk suyu da sosu hazırlayıncaya kadar soğumaz mı? Bir de yufka ve tavuk suyu ikisi de sıcak mı olacak?Şimdiden teşekkürler…

     

Bir Cevap Yazın

 
