RSS

Kuru Patlıcan Yemeği -Nurcan Filiz ÇELİK

08 Ara


Yazlıkta kuruttuğumuz patlıcanlardan yemek yaptım hafta sonu harika oldu.
Ben zaten kuru patlıcan biber dolmasına da bayılırım .
Tarif asagida deneyin derim …

Malzemeler
200 gr kadar kuru patlıcan
100gr kurutulmuş domates
5-6 kurutulmuş biber
150gr kuşbaşı et(önceden haşlanmış)
yarim cay bardağı iri bulgur
1 tatlı kasığı nar eksisi
1 büyük soğan
tuz sıvı yağ

Yapılışı
· Önce domates biber ve patlıcani sıcak suda hafif yumuşayıncaya kadar haşladım suyunu süzdüm
· Tencereye soğanları piyazlık doğradım. hafif sararınca salçasını ekledim.
· Sonra suyunu süzdüğüm malzemesini ekleyip suyunu koydum.
· Kaynamaya başlayınca bulguru ve etini ekleyip kısık ateşte pişirdim
· En son nar eksisini ekleyip altını kapattım

Harika bir lezzet oldu.Tazesine hiç benzemiyor tadı
Resimleri Ahmet Furkan’in ben cekicem diye inatlaşmasıyla uğraşarak çektiğimden pek güzel olmadılar, hatta tabağı zor kurtardım elinden :))
Ama yemek resmi çekme isi hoşuma gitti inşallah bundan sonrakileri daha iyi çekerim

Afiyet olsun
Nurcan FILIZ CELIK

 
7 Yorum

Yazan: Aralık 8, 2005 in Genel

 

7 responses to “Kuru Patlıcan Yemeği -Nurcan Filiz ÇELİK

  1. fethiye

    Aralık 8, 2005 at 4:47 pm

    eline saglik Nurcan. Bende de biraz kendi kuruttugum patlican, domates var. Onlarla deneyecegim. Tesekkurler paylastigin icin.

     
  2. yemekvebiz

    Aralık 8, 2005 at 8:32 pm

    sevgili Nurcan,
    bende yapardim kuru patlicanla musakka gibi kiymali ama bulgurlu ve etli cok hos geldi gozume,
    benimde bu yaz kuruttuklarim henuz ipte dizili, yapayim , kulaklarini cinlatayim.
    Ellerine saglik.

    Zeynep

     
  3. yemekvebiz

    Aralık 9, 2005 at 5:34 am

    Nurcan ellerine saglık, bence resimde gayet iyi,

    Paylaşımın için teşekkürler,

    Figen

     
  4. Anonymous

    Aralık 10, 2005 at 9:45 pm

    bu yemegi kesin yapmam lazim.tesekkurler
    banu

     
  5. serinmavi

    Aralık 15, 2005 at 8:50 am

    Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    Bende de kilis2ten gönderilmiş kuru patkıcan ve kabak var nasıl yapsam diye düşünüyordum,anneme soracaktım ki imdadıma yetiştiniz,sizin yaptığınız gibi yapıcam inş.
    Nar ekşisine de bayılıyoruz bu arada ,eminim çok yakışmıştır,ve bulgurda vazgeçilmezim zaten :)pirincin zararlarını öğrendiğimizden beri🙂

     
  6. Anonymous

    Şubat 5, 2007 at 7:10 am

    Keep up the good work » » »

     
  7. Anonymous

    Mart 15, 2007 at 3:54 am

    You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »

     

Bir Cevap Yazın

 
