RSS

Portakalli Kurabiyelerim

22 Ara

Merhaba

Bizim evin reisi ZipZip. Onun en cok sevdigi yiyecekte kurabiyeler.
Cesit cesit kurabiye olsun asla hayir demiyor, bende normalde
yediremedigim cogu maddeyi kurabiyeler ile yediriyorum.
ZipZip’i cevresindeki herkes Kurabiye Canavari olarak cagiriyor
zaten, portakalida meyve olarak yemiyor, suyunu iciyor,
bende annecigimin portakalli kurabiyelerinden yapiyorum,
sut ile guzel yiyor bu kurabiyeleri. Yapimi cok basit, tadi cok guzel.

Malzemeler:

1.5 su bardagi un
1/2 su bardagi nisasta ( bugday nisastasi)
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
2 portakal kabugu rendesi
1 su bardagi seker
110 gr. tereyag ( normal sicaklikta bekletilmis)

Nasil mi yaptim?

Portakallari rendeden gecirdim, sonra diger tum malzemeyi iyice
yogurdum, 20 dk. kadar dinlendirdim, sonrada elimle sekillendirip
firina surdum. 180 C de yaklasik 20 dk da uzerleri kizarinca cikardim.
Annem bu kurabiyeleri firina surmeden yumurta akina batirip
sonrada toz sekere batirir, ama ZipZip uzerindeki sekeri yalayip
gerisini biraktigi icin bu uygulamayi biraktim ben :)))
Kolay gelsin.
Afiyet olsun.

Zeynep T.

 
9 Yorum

Yazan: Aralık 22, 2005 in Genel

 

9 responses to “Portakalli Kurabiyelerim

  1. aynur

    Aralık 21, 2005 at 9:30 pm

    cok basit ve hos bir kurabiye tarifi

    isin zor yani evde bunalri pisirip kokusuna dayanmak ve tabiki yememek

    bravo sana lahana rejimiyle kurabiye ayni evde zor

     
  2. yemekvebiz

    Aralık 21, 2005 at 9:34 pm

    Sevgili Corbadasim,
    yaptiklarimi yiye yiye ne oldum baksana, simdi yediklerime sayiyorum, mis gibi limonlu karabiberli lahana corbami icip, sebzelerimi tuketiyorum, kilo kaybettikce de daha da azm ediyorum :))kurabiyeden sende yap senin bizdiklara eminim cok sevecekler.
    sevgilerimle.
    Zeynep

     
  3. mine

    Aralık 22, 2005 at 6:33 am

    Canim soyle tatli biseyler cekmisti, neyseki yapicak bisey buldum. Eline saglik..

     
  4. Binnur

    Aralık 22, 2005 at 2:36 pm

    Zeynepcim,
    Bak su zipzipin tatliligina:)) Sekerleri yalayip, kurabiyeleri birakmasi cok hosuma gitti. Senin aldigin tedbirde cok iyi dogrusu.
    Benim de var boyle sekerli kurabiyem ama icinde portakal yok. Uzun zamandir yapmamistim, bu sefer senin yaptigin gibi deneyim, malum okullar tatile giriyor…
    Sevgilerimle canim

     
  5. Pitircik

    Aralık 22, 2005 at 5:03 pm

    Merhaba,
    Portakalli kurabiye benim de denemek istedigim bir tarifti. Ozellikle portakal tadinin tatlilarla cok iyi gittigini dusunuyorum. Tarifinizi deneyecegim. Ellerinize saglik!!
    Sevgiler…

     
  6. yemekvebiz

    Aralık 22, 2005 at 5:33 pm

    Sevgili Mine ve Pitircik
    sizleri blogumuzda yeni gordum, hosgeldiniz, mutlu oldum, bu sayede bende sizlerin blogu ziyaret ettim, ellerinize saglik, sizlerle ayni kitadayim sanirim.
    Tesekkur ederim, tarif cok kolay ve cok leziz.
    Denerseniz sizlerde begeneceksiniz.

    Sevgili Binnurcum,
    benim zipzip boyle uzeri sekerli cukulatali kurabiyelerin ustlerini yalar, yada arasinda birsey varsa kurabiyelerin arasindaki kismi yalar birakir :)))
    bu biraz kitir bir kurabiye, eger yumusak kurabiye olmasini dilersen yogurt ilave etmeni oneririm.
    Sevgilerimle,
    Zeynep

     
  7. pınar

    Aralık 22, 2005 at 6:58 pm

    portakallı keki bilirdim bir de portakallı kurabiye öğrenmiş oldum:) ellerine sağlık zeynep

     
  8. yemekvebiz

    Aralık 22, 2005 at 8:33 pm

    Pinarcim
    guzel bir lezzet, yaparsan seveceksin eminim.
    Sen ve oglus nasilsiniz?
    hersey yolundami?

    sevgilerimle.

    ( oglus diyorum icime oyle doguyor benim)

    zeynep

     
  9. pınar

    Aralık 23, 2005 at 6:47 pm

    zeynepcim doktor büyük ihtimalle kız dedi. ama öbür ay daha kesin bir şey söyler belki.hep saklıyor bizim bebiş:)bu gidişle doğunca öğrenicez:)

     

Bir Cevap Yazın

 
