RSS

>Yeşil Kabaklı , Çikolatalı Kek

01 Şub

>

Yeşil Kabaklı Kek

Hastayım.Faranjitim nüksetti.Kronik benimki.
Dinleniyorum ve dinlenirken insana daral geliyor hani harekete alısmıs bir insan için feci bir durum yatmak, halsiz olmak.

Hele de birilerinden bir şeyler istemeye alışkın değilseniz çok zor.
Çok şükür ki benimki uzun süreli değil bugün yarın ama Allah düşürmesin kimseyi yataklara diyorum.

Hazır dinlenme modundayken bilgisayarımla ilgilendim düzenledim biraz.
Ve epeydir yayınlamayı düşündüğüm tarifi yazayım istedim.

Bu kekle ilgili düşüncelerim iyi yönde:)
İlginç ve değişik bir kek bence. Günlerce kalsa da kıvamı bozulmadı.
İçi tok ama nemli ve yogun kıvamlı oluyor. Yerken asla kabak tadını almıyorsunuz ya da için de asla belli olmuyor. Resimlerden de görebilirsiniz içinde belli olmuyor. Çocuklara kabak yedirmenin bir yolu olabilir:)

Ve tadı ne kek ne de pasta ikisinin arasında bir tat…
Deneyin derim, tadına bakan bir arkadaşım hala bu keki sorar durur bana:)
Cok sukur temize cekip yazdım.
Ayla cım buyur tarif burada:)

Yeşil kabaklı kekYeşil Kabaklı Kek

1 cup = 250 ml. Bir su bardağına eşittir.
Ayrıca cup ölçülerini hem gr. Hem de bardak olarak ölçtüm ve yazdım…

malzemeler;
2 cup un = 250 gr. = 2 su bardağı + 1 parmak
1/2 cup tam buğday unu = 60 gr. = yarım su bardağı
1/2 cup kakao = 30 gr. = yarım su bardagı
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 cup margarin;yumuşak = 150 gr.
1 1/2 cup şeker = 300 gr. = 1.5 su bardağı
1/4 cup sıvı yağ = 60 ml.
2 büyük yumurta
1/2 cup buttermilk = 125 ml = yarım su bardağı
1 tatlı kaşığı vanilya
2 cup kabak rendesi – 2 orta boy kabak kullandım
1 cup bitter çikolata damla = 190 gr. = 1 su bardağı

Yeşil Kabaklı KekYeşil Kabaklı KekYeşil Kabaklı Kek

Yapılışı
1. Fırınımızı 180 dereceye ayarayalım ve kabımızı yağlayalım
2. Un, kakao ve kabartma tozunu karıştırıp eleyelim
3. Margarin ve şekeri krema gibi olana dek yaklaşık 4 dk. Çırpalım
4. Sıvı yağı ekleyelim bir çırpıp yumurtaları teker teker ekleyelim.Eklediğimiz yumurta iyice çırpılınca diğerini ekleyelim.
5. Vanilyayı buttermilk e ilave edelim
6. Unlu karışımı ve buttermilkli karışımı dönüşümlü olarak 3 seferde ilave edelim malzemeye. Malzeme eklemeye unla başlayalım.
7. En son kabak rendesi ve çikolatayı ilave edelim.
8. Kalıba döküp fırına verelim.
9. Yaklaşık 55 dakikada pişiyor.
10. Soğuyunca kalıptan çıkaralım, isterseniz pudra şekeri serpip servis yapabilirsiniz.

My creation

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Yeşil Kabaklı Kek

 
21 Yorum

Yazan: Şubat 1, 2009 in Kekler

 

21 responses to “>Yeşil Kabaklı , Çikolatalı Kek

  1. seda

    Ocak 21, 2009 at 4:04 pm

    >figennnnnnnnnnn hemen şu en öndekini bana veriyorsun yaaaaaa!!!!ama olmazki insanın canı bu kadar da çektirilmezki :))))gerçi bende senin canını çektiririm bende de krem karamel var bu akşam …oh oh ohellerine sağlık canımcımmmmmm

     
  2. Betül KÖROĞLU

    Ocak 21, 2009 at 4:08 pm

    >daha bu sabah aklıma bu kek geldi oğlum keki çok seviyor ona değişik kekler yapıyorum. tarifi kaybetmiştim bulduğum ne iyi oldu. hafta sonu yapılacaklar arasına alındı..ellerine sağlık sevgiler

     
  3. Anonymous

    Ocak 22, 2009 at 6:28 am

    >34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://porselendemlik.com /http://birdemliksohbet.blogspot.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için 12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM. YANİ BEN YAPACAĞIM… SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

     
  4. Selcen

    Ocak 22, 2009 at 6:56 am

    >Ellerine sağlık nefis görünüyor kabaklı kek biliyordum ama bu değişik bir tarif:) teşekkürler…

     
  5. OZAY

    Ocak 22, 2009 at 2:24 pm

    >Fıgencigim çok geçmışler olsun.Aman dıkkat et kendine bak buluşmamızada az kaldı.Kekte pek nefıs gorunuyor ellerıne saglık.Sevgıler..

     
  6. ERDIL

    Ocak 22, 2009 at 4:51 pm

    >10 üzerinden 8 harika.2 puani tadamadigim icin kestim.Ellerine saglik.

     
  7. egeli

    Ocak 22, 2009 at 5:03 pm

    >EHHHH KABAKTA KEKE GİRDİ YA ,HAYDİ HAYIRLISIIII….ÇOK İLGİNÇ ,AMA MUTLAKA YAPICAM ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM ,GÖRÜNTÜ HARİKA…

     
  8. birdutmasali

    Ocak 22, 2009 at 5:34 pm

    >Çok sevgili FİGENciğim, evvela yollamış olduğun tümm mail ve güzel temennilere, dualara gönülden teşekkürler ediyorum..bende sana geçmiş olsun demek isterim. kronik sinüzit-faranjiti çok iyi bilirim. allah yinede böyle dertler versin .. Hepimize esenlik dolu günler diliyor, tarifinin de harkulade olduğunu söylemek istiyorum.ellerine sağlık tatlım..ÇOK SEVGİLER…… NuNu

     
  9. yemekvebiz

    Ocak 22, 2009 at 6:26 pm

    >Seda cım krem karameli yemedim henuz:)Betül yapınca yorumlarını beklerim, oğlusa simdiden afiyet olsun:)Selcen cim evet bu yabancı bir tariften ceviri, ve gercekten cok guzel.Ozay cım, insallah gececek ama gercekten haftaya kadar ancak kendime gelecegim kesin:) az kaldııı:)Erdil babacıgımmm, sağolasınn.Ah buralarda olaydın kendim getirirdim sana, kekler feda olsun sizin gibi buyuklerimize…Mübeccel cim, cok guldum dogru dedin değilmi ki yeşil kabakta girdi keke:))teşekkür derim hepinize arkadaslar,sevgilerimle,Figen Karavaş

     
  10. yemekvebiz

    Ocak 22, 2009 at 6:27 pm

    >Nunu cummmmm,HOSGELDİN HAYATIMMMMMMMMsesini duyabilmek ne guzel ! Cok mutlu oldum inan duygulandım canım benimmmm.İnsallah her sey daha guzel olacak hayatım ben inanıyorum sen de inanıyorsun.Herseyin bası saglık…Seni cok cok opüyorum canım benim güçlü arkadasım benimmmm…Figen

     
  11. ÖZGÜL

    Ocak 22, 2009 at 9:19 pm

    >FİGENCİGİM HARİKASİN CANİM. İNAN KİRK YİL DUSUNSEM YESİL KABAKLİ KEK AKLİMA GELMEZDİ NEFİS GORUNUYOR TARİFİNİ ALDİM MUTLAKA DENEYECEGİM.ELLERİNE SAGLİK.SUTLU UN HELVAMİ BEGENDİGİNE SEVİNDİM AFİYET BAL SEKER OLSUN.KUCAK DOLUSU SEVGİLERRR.

     
  12. yemekvebiz

    Ocak 23, 2009 at 4:28 am

    >Özgül cüm,Gerçekten çok beğendik eşimle tam bize gore bir helva:)Ama cok sakıncalı deli gibi yedim yine:( Bu kilolar asla gitmeyecek sanırım:)Figen

     
  13. mujdenin denemeleri

    Ocak 23, 2009 at 8:53 pm

    >Ellerine sağlık canım.Süper görünüyor.Buluşma yeri ve tarihi belli mi?Sevgilerimle…

     
  14. yemekvebiz

    Ocak 23, 2009 at 9:07 pm

    >Müjde hosgeldin:)Tarih belli canım 31 Ocak Cumartesi 12.00 ve sonrasında olacak.Alsancak dusunuyoruz.Gelecek olursan bana mail adresimden ulasabilirsin.figenkaravas@gmail.comgorusmek üzere:)figen

     
  15. birdilimdus

    Ocak 23, 2009 at 9:56 pm

    >Figen bunlar ne hayatım bayıldım bitttimm öldümm bennnn!!!Ellerine sağlık canım.Sevgiler,Evren

     
  16. seda

    Ocak 24, 2009 at 12:36 pm

    >ellerine sağlık süper görünüyo….kabak hiç aklıma gelmezdi kekin içinde sevgiler….

     
  17. Zarpandit :)

    Ocak 25, 2009 at 9:18 pm

    >canım kek muhtesem bu aralar en cok merak ettiğim tarif :)bu arada elimde ibrahim saracoglunun kitabı var.ve faranjit için adaçayı kürü önermiş.eger dilersen mailini yaz bana sana orda bahsedilen kürü söyleyeyim..yazmadım cunku bazen bitkisel tedaviye guvenmeyebiliyor insanlar.zorunlu olmasın dedim🙂

     
  18. şule

    Ocak 27, 2009 at 3:28 pm

    >figenciğim, fotoğraflar nefis olmuş. bakarken içim gitti demesem yalan olur. ama keki maalesef bu aralar deneyemeyeceğim, çünkü doğum kilolarını vermeye çalışıyorum🙂 sevgilerimle..

     
  19. Özlem

    Mart 19, 2009 at 5:16 am

    >Figen’cim,Buttermilk’i nerden buldun ayol🙂 Ellerine sağlık, çok değişik olmuş,sevgiler

     
  20. FİGEN KARAVAŞ

    Mart 19, 2009 at 5:31 am

    >Evren cim; teşekkür ederim gel sana yapayım sekerim:)Seda ; evet ilginc değil mi kekin içinde yeşil kabak ama daha d ilginci hic belli bile olmaması.Zarpantit; mail adresim figenkaravas@gmail.com canım her turlu bitkisel kürlere acıgım ben senelerdir yaparım bir cok sey. Teşekkür ederim hayatım.Şuleee; ay sorma o kilolar bende de varrr ve gitmiyorlar neden yaaa:)Özlemcim; Bulmadım sekerim buttermilk falan sute sirke koyarak hallediyorum cokta iyi oluyor ben pancake ki de ooyle yapıyorum buttermilk gereken heryerde süt ve sirke iş goruyor:)Hepinize teşekkür ederimm,sevgilerFigen

     
  21. muhabbet kuşu

    Nisan 24, 2009 at 4:38 pm

    >güzel gözüküyor🙂

     

Bir Cevap Yazın

 
