RSS

>Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

17 Ara

>

Size yine çok pratik bir tarif vereceğim.
Ama inanın lezzeti harika!

Meyaneli Pırasa yemeği

Baba tarafım Yugoslav göçmeniydi.
Rahmetli babaannem bu yemeği çok güzel yapardı. 

Çocukluğumdan anımsarım bu tarifi. Buna rağmen bu yemeği bugüne kadar hiç yapmadım.

Pırasa

Bizde pırasa çok rağbet görmez. Geçen gün 1 kg pırasa aldım börek yaparım belki dedim ama yapamadım. Kolayından kavurdum. Lakin lezzet eksikti istediğim tat yoktu.
Derken bugün aklıma geldi, hemen minik bir ilave ile lezzeti yakaladım🙂
Efendim;
1 kg. Pırasa zeytinyağı ile kavrulur. Tuz ve karabiber serpilir.
Diğer tarafta yarım su bardağı suyun içine 1 çorba kaşığı tepeleme un ilave edilir
Unu suda iyice eritin ve bir süzgüden geçirin ki topak topak olmasın
Ve bu unlu su karışımını ( ben meyane diyorum ) kavrulup pişmiş pırasaya dökün ve sürekli karıştırarak pişirin.
Ve sonra afiyetle yiyin.
Mutlaka deneyin, pişman olmazsınız🙂
Herkese iyi bir hafta sonu diliyorum…
Figen Karavaş
 
9 Yorum

Yazan: Aralık 17, 2010 in Pratik Tarifler, Sebze Yemekleri

 

9 responses to “>Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

  1. derya

    Aralık 17, 2010 at 9:09 pm

    >Figencim pırasaya bayılırım.Çok lezizgöründü gözüme:))Ellerine sağlık sevgiler.

     
  2. egeli

    Aralık 17, 2010 at 9:33 pm

    >eh benim kocamda arnavut olduğundan pırasayı pek bi severiz! eline sağlık canım, en kısa zamanda bende yapıcam.

     
  3. Mehtap Aydın

    Aralık 17, 2010 at 9:59 pm

    >bugün pazardan pırasa aldım çok güzel gözüküyor, yarın ilk iş deniycem🙂

     
  4. HASRET

    Aralık 17, 2010 at 10:22 pm

    >ellerine emegine saglik .. pirasayi cok severim.. nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

     
  5. anneanneninemekleri

    Aralık 18, 2010 at 2:27 pm

    >Değişik bir tarif denemek gerek,ellerine sağlık,sevgiler

     
  6. divineevents-turkiye

    Aralık 19, 2010 at 3:38 pm

    >Pırasa sever biri olarak haz duyacağım bir tarif olmuş, yapılır ve yenir afiyetle:)selin Mamacı

     
  7. LEZZETLİ SOMUNLAR

    Aralık 19, 2010 at 4:25 pm

    >Figenim benzer bi yaklaşım daha: İncecik kavurduğun pırasayı (biz kıymayla kavurduk) borcama yay, 1 bardak süte 1 veya 2 yumurta kır, bu karışımı dök pırasaya, ver fırına üstü kızarana kadar. Lahmacun içi gibi nefis oluyo..Ellerine sağlık canım..

     
  8. narcicegirengi

    Aralık 19, 2010 at 7:08 pm

    >Cok degisik bir tarif olmus:) Pirasa cok guzel aromasi olan bir sebze ve kavurma cok yakisiyor. Ellerine saglik.Sevgi ve muhabbetle…

     
  9. Yıldız

    Aralık 24, 2010 at 12:41 pm

    >Ben de baba tarafından yugoslav göçmeniyim ama bu yemeği duymamıştım :)) sanırım bizim göçmenler artık bu yemeği yapmıyor ben yapayımda süpriz olsun :))Ellerine sağlık canım.Afiyetler olsun………..

     

Bir Cevap Yazın

 
