RSS

Kategori arşivi: Bayram Tatlıları

>Gül Tatlısı – anneciğim yaptı,

>

İYİ BAYRAMLAR

Bayram bitti döndük yine sayfalarımıza:)

Bu tatlı Bayram Kartım oldu:)

Bayram sabahı anneme kahvaltıya gitmek için hazırlanırken bir anda aklıma geldi ve hemen bu resmi çektim.

Resim çok net değil,NE YAZIK Kİ BAŞA DÖNDÜM YİNE CEP TELEFONUM İLE ÇEKİYORUM.

Zira JVC marka kameram bozuldu durup dururken ve servis bulamıyorum tamiratı için:(

JVC servisleri ile ilgili bilginiz varsa paylaşırsanız memnun olurum.

Annemle bayram öncesi konuşuyoruz ne yapalım baklava mı başka bir şey mi derken annem;

“Gül Tatlısı yapsak nasıl olur ? Hem sen de çok severdin”

Diye sorunca, valla olur dedim hatta pek güzel olur zira seneler oldu yapmayalı sanırım 3 sene oldu yemeyeli ?

Hani ben yapmayalı 10 sene olmustur cunku evlendiğimden bu yana yapmadım.

10 seneyi öyle biliyorum:)

Zira bekarken annemle birlikte çok yapardık bu tatlıyı bayram falan değil canımız çeker oturup 2 tepsi ama büyük tepsi yapardık.

Uzun süre dursa bozulmaz, şekerlenmez.

Evlendikten sonra annem sağolsun tek başına yaptı aralarda bana da verdi:)

Sonuç olarak arife gününden bir gün önce anneme gidip yapacaktık öyle tek tepsi değil elbette.

Bana, anneme, ablama, anneanne, kayınvalide vs derken bizim liste hep uzar gider.

Baklava da olsa aynı Gül de olsa, asla tek tepsi de kalmaz en az 4 tepsi yaparız.

Ben Salı gecesi annemi aradım şu saatte geleceğim Ulus ta evde vs derken annem de “e gel birlikte oturup çay içeriz” dedi. Nasıl yani?

Eee anneciğim tez canlım benim oturmuş tek başına Salı günü bitirmiş hepsini.

Ne olur ne olmaz sağlık sorunu vs olur Figen gelemezse arifeye kalmasın işler diye canım anneciğim tek başına bensiz yapmış.Ablam gelmiş sanırım yardıma ve sonra komşumuz da istemiş bana da yapalım demiş vs derken bitmiş velhasıl tatlılar.

Bana sadece arife günü gidip tatlımı almak kaldı.

Halbuki ben o gün yapım aşamalarını tek tek çekecektim ve arife günü de tatlıyı yayınlayacaktım, hesabım böyleydi ama evdeki hesap uymadı annemin hesabına:)

Ben yapım aşamasını yayınlayamıyorum ama ilk vakitte sadece yapım şekli için annemle yine yapacağız. O zaman güncellerim tarifi.

Biz senelerdir tatlıya aşağıda anlattığım gibi şekil veriyoruz.

Bana zor gelmiyor el alışınca.

Ama size zor gelirse Sevgili Emel in bir dönem yayınladığı şekilde pratik olarak bu şekilde de yapabilirsiniz.

Tariflerimiz farklı ama yapım şekli bir çok arkadaşımız tarafından uygulandı.

Sanırım çok kişi bu şekilde yapıyor bu tatlıyı.

Ya da sadece biz aşağıdaki şekilde yapıyoruz:)



Neler gerekli

  • 2 çay bardağı sıvı yağ

  • 2 adet yumurta
  • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Ceviz kırığı ( içi için )

Şerbet için :

  • 1 kg. şeker
  • 1 Lt. su

Üzerine

  • 1 Paket (250 gr.) Margarin

Bunlarla Ne Yapıyoruz

  1. Şerbetimizi kaynatıyoruz ve soğuması için kenara alıyoruz.
  2. Un hariç tüm malzemeleri karıştırıyoruz.
  3. Üzerine aldığı kadar un ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıyoruz
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıyoruz ve her parçayı nişasta ile çay tabağından biraz küçük açıyoruz.
  5. Acılan parçayı 4 yerinden kesiyoruz; sağdan, soldan, yukarıdan ve aşağıdan 4 çentik şeklinde kesiyoruz
  6. Yani ortası kalacak oraya ceviz konacak şekilde.
  7. Kesme işleminden sonra ortada kalan boş yere ceviz koyuyoruz ve o kesik yerleri sırayla; önce alttaki kesiği, sonra yukarıdakini, sonra sağ ve sol kısmıkıvırıyoruz cevize doğru ve ceviz acıkta kalacak…
  8. İşlem bitince Gül şeklini almış oluyor.
  9. Tüm parçaları böyle yaptıktan ve yağlanmış tepsiye dizdikten sonra üzerine 1 paket margarini eritiyoruz ve kaşıkla tüm güllere gelecek şekilde erimiş margarini döküyoruz.
  10. Sonra 180 derece fırında pişirin.

  11. Çıkardıktan sonra 1-2 dk. Dinlendirin ve hemen daha önceden hazırladığınız şerbeti soğuk olarak döküyoruz.

Afiyet olsun.

Figen KARAVAS



Reklamlar
 
 

>İyi Bayramlar

>

İYİ BAYRAMLAR
 
8 Yorum

Yazan: Kasım 27, 2009 in Bayram Tatlıları

 

>Revani Tatlisi ve Iyi Bayramlar

>Merhaba

Iyi bayramlar olsun hepimize…

Uzun zaman oldu blogumuza birseyler yapip koyamadim ben. Sevgili Figen sagolsun, cok guzel tarifleri paylasiyor blog dostlarimizla.

Bayram geldi, hepimizin mubarek olsun bayrami.

Bu bayram vakit yetersizliginden ne hazirlayim tatli diye dusunurken revani yapayim dedim, diger hamur isi tatlilara gore daha hafif olsun istedim. Arife gunu aksam yaptim. Lezzetli oldu. Blogumuza baktim revani tarifi paylasmamisiz sizlerle. Biraz once misafirleri ugurladim, hemen blogda tarifi sizlerle paylasmak istedim.

Malzemeler

  • 6 adet yumurta
  • 1.5 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Kabartma tozu
  • Limon kabuğu rendesi veya vanilya

Şerbeti İçin

  • 5 su bardağı su
  • 6 su bardağı toz şeker
  • Yarım limon suyu

Yapılışı

  1. Yumurtalarla toz şekeri iyice çırpın. Yoğurt , Sıvı yağ, irmik ve un katılır.
  2. En son kabartma tozu eklenerek karıştırılır.
  3. Tepsi yağlanarak çırpılan hamur dökülür.( Ben buyuk firin tepsisi kullandim. ) Üzeri iyice kızarana kadar pişirilir. ( firini onceden isitmadim, 175 C de pisirdim)
  4. Serbeti ilik olarak revani pisince dokulur.
  5. Istediginiz sekilde servis yapiniz.

Afiyet olsun

Zeynep T.

 

>Baklava

>Merhaba
Bayram telasi basladi tum evlerde. Temizlik ve tatli telasi var.
Yillardan sonra ilk defa bir kurban bayraminda ulkemde olmanin
coskusu var icimde. Yorucu ama zevkli bir telas degil mi?
Gectigimiz sene sevgili Figen’de baklava tarifini paylasmisti bizlerle.
Bu sene yine hatirlatma olsun diye koydum bloga.
Gecen hafta sevgili kuzenler Banu ve Ayse ile baklava yaptik.
Ayse guzel aciyor, Banu ve ben ona yamaklik yaptik. Keyifli keyifli
yaptik tatlimizi, agiz tadimiz hep daim olsun cumlemizin degil mi?

Malzemeler: ( 2 tepsi icin bu olcu)

4 yumurta
250 gr. tereyag ( margarin)
2 su bardagi yogurt
1 cay bardagi zeytinyagi
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatli kasigi limon suyu
aldigi kadar un ( hamur yumusak kivamda olacak)
500 gr. tereyag ( baklavalarin uzerine dokulecek)
1 paket bugday nisastasi

Ic:
1 kg. ceviz, guzelce dovulmus olsun.
keserken takilmasin bicagimiza :))

Surup:
9 su bardagi toz seker
8 su bardagi su

Hazirlanisi:
Tereyagimizi eritiyoruz, ilimasini bekliyoruz.
Bir miktar unu hamur teknemize koyup ortasini acalim.
Geride kalan tum malzemeyi dahil edelim.
Erimis margarinide koyduktan sonra yogurma islemini yapalim.
Hamur puruzsuz bir sekil alana kadar yoguralim.
Biraz dinlendirelim sonrasinda.
Hamuru once ikiye bolduk biz. Iki tepsiye ayarlamak icin.
Sonra o hamuruda dorde ayirdik. Ayirdigimiz parcalardan
8 er tane toplar olusturduk. Bu toplari nisasta ile kucuk kucuk
actik. Sonra 8 ‘ini birden tek yufka haline getirdi Ayse.


Tepsimizin capi kadar acip yerlestirdik tepsiye.
Her kata ceviz koyduk.
Bu 4’e ayirdigimiz hamur bitene kadar ayni islemi yaptik. Yani 4X8= 32 kattan olusan
baklavamiz oldu.
Sonra kesme islemine girdik.
Once 4’e kesiliyor baklava tepside.
Sonra resimde goruldugu uzere kesmeye devam
ediliyor.
Ortada tam bir yildiz sekli oluyor.

Tum tepsiyi kesme isleminden sonra tereyagimizi eritip baklavalarin uzerine dokuyoruz. Tamaminin yaglanmasina ozen gosteriyoruz bu arada.
Daha sonrasinda ister evde ister firina goturerek pisiriyoruz. Biz mahalle firinimiza goturduk.
Evde pisirmek isteyenler icin once firini iyice isitin, baklavanizi surun, hafif kizarmaya baslayinca
isiyi azaltip, yavas yavas icinin pismesini saglayin. Boylelikle baklavaniz cok guzel kabaracaktir.
Hepinize kolay gelsin.
Afiyet Olsun.
Zeynep T.

 
8 Yorum

Yazan: Aralık 26, 2006 in Bayram Tatlıları

 

>Asure

>

Merhaba
Asure zamani simdi yapmadan olmaz dedim, bu pazar evde olunca
bende asuremi yaptim.
Tarifimi gecen hafta Yemekbiz mail gurubumuzda paylasmistim.
Simdi goruntusu ile birlikte blog dostlarimizla paylasma zamani.
Hepimizin asuresini Allah kabul etsin.

Malzemeler:

1,5 bardak bugday
1/2 su bardak nohut
1/2 bardak kuru fasulye
1/2 bardak kuru borulce
2-3 yemek kasik bal
ben tatli severim asureyi bu sebeple 2.5 – 3 su bardak seker kullanirim.
1 cay kasik tuz
1 cay bardak pirinc
3 yemek kasik pekmez ( var ise evinizde),
kestane, portakal kabuklari kucuk dogranmis,
1 adet ince dilimlenmis elma, kuru incir, kuru kayisi,
kuru uzum, karanfil taneleri.
Severseniz birkac damla gulsuyu.
Uzerine susleme icin, susam, ceviz, findik, tarcin,badem, nar taneleri dileginize gore.

Nasil mi Yaptim?

Asurelik malzemelerin bir kismini bir gece onceden hazirlamaniz gerekiyor.
Ertesi gunu haslama ve karistirma isini yapabilmeniz icin.
Ben once bugdayimi yikiyorum, sonra biraz kaynatiyorum,
kapagini kapatip demlendiriyorum sabaha kadar. Diger bakliyatlar icin
sadece yikayip islatiyorum hepsini ayri kapta.
Sabah herbirini ayri ayri hasliyorum.
Bugdayimi pisirince icine yikanmis pirincimi ve haslayip suzdugum
diger bakliyatlari dahil ediyorum.
Uzumleri bir kasede suda bekletiyorum biraz,
portakal kabuklarimi dilimliyorum, elmalari ince dilimliyorum,
soyulmus haslanmis kestanemi, dogranmis incirimi, kayisimi
ilave ediyorum. Karanfilleri de.Bu sirada sekerimi yavas yavas
ilave ediyorum, sonrada bal ve pekmezi.
Su miktarina gelince bugdayi pisirmeye baslarken,
suyunu ayarliyorum, bugday seviyesinden
2 misli su ilave ediyorum tencereme.( eger pisme esnasinda su
azalirsa sicak su ilave edin) Tum malzemeler birlikte kaynarken
karistirmayi ihmal etmeyin ve ocaginiz cok harli yanmasin.
Son anda gulsuyunuzu ekleyin.
Sicakken kaselere koyun, uzerini badem, ceviz, findik,
tarcin, susam ve nar taneleri ile isteginize gore susleyin.
Allah kabul etsin.
Afiyet Olsun.

Zeynep T.

 
 

>Kora – Gırtlan , yani BAYRAM :)

>

GIRTLAN

Baklava tarifindeki hamuru yarı ölçü yapıyoruz
Yufkalarımızı açıyoruz
Üzerine ceviz serpiyoruz bolca
Daha sonra oklavayı yufkanın başına koyup, yufkayı oklavaya doluyoruz
Dolama bitince her iki yandan ortaya doğru büzüp oklavayı çıkarıyoruz
Ve dilimlere kesip tepsiye diziyoruz
Pişme işlemi ve şerbet olayı baklavadaki gibi.
Tek fark bu tatlı biraz daha gevrek oluyor, şerbeti daha geç çekiyor ve baklava gibi yumuşağımsı olmuyor daha çıtır oluyor.
***********************************

Evlenmeden önce annemle her bayram yaptığımız ikramlar. Baklava, Kora ve Gırtlan.

Sabah kahvaltısı için ise Güveçte Kuru Fasulye, Brüyan ( tepside tavuklu pilav ) Tavuk Çorba.

Kahvaltı olarak normal günler için ağır gelebilir ama bayram sabahlarının ayrı bir havası var ve hiç dokunmuyor bu yemekler, her bayram sabahı annemde yemek yeriz. Aksamına da kayınvalidemde.

Daha çok göçmenlere ait bayram ikramlarıdır.Rahmetli babam ve ailesi Yugoslavya dan gelmişler küçük yaşlarda buraya.

Kora yı yapmak için eskiden rahmetli babaannemle normal yufka açardık, temiz çarşaflar üstünde kurutulurdu.Şimdilerde hazır yufkadan yapıyoruz , bu sebeple kolaylaştı.

Kora nın resmi Ramazan Bayramında çekilmişti, yaptığımız gün çekmiştim ama yoğurtlu haline denk gelemedim ve çekemedim o halini.

Gırtlan ın resimlerinin devamını bulamıyorum:( Hala arıyorum aslında? Şerbetli hali ve yapım aşamaları vardı ? Sabahtan beri tüm klasörlerime baktım? Bulur bulmaz hemen yükleyeceğim.
Sinirleri bozan bir durum ayrıca !…

Tümünü son halleri ile eklemek isterdim ama olmayınca olmuyor demekki 😦
En azından tarifleri görün diye son anda yayınlama kararı aldım, kusura bakmayın lütfen…

Brüyan ve güveçte kuru fasulye tariflerini ise ileriki günlerde yazarım.

Geçen bayram Baklavanın şerbetini arife gecesi şerbet dökeceğim için şerbetsiz hali ile yayınlamıştım. Şerbetli resmini buraya ekliyorum .


Tarif için tıklayınız…


KORA
Tarif oldukça basit

Malzemeler
3 adet hazır yufka
Sarımsaklı yoğurt

Yapılışı

1. Yufkaları alıp resimdeki gibi büzün
2. Daha sonra aralıklarla kesin ve tepsiye dizin


3. 180 derece fırına verin ve üstü kızarana dek pişirin
4. Sarımsaklı yoğurdu ayran kıvamında yapın
5. Yufkaların üstüne dökün ve yumuşamasını bekleyin

Afiyet olsun,
Figen

Not: Yufkalar piştikten sonra 2 hafta bekleyebilirsiniz.Gerektiği zaman yoğurt dökün.

 

>Baklava Yapalım mı? …

>

29 Ekim de nihayet gecikmeli olarak Baklavamızı yaptık. Bu sefer kardeşimin esi de bizimle birlikteydi bize yardım etti ve oda pratik yaptı .İlk kez eline oklava alıp yufkalarla ve hamurlarla haşır neşir oldu. Çok yardımı oldu bize. Tüm tepsilere yağları o döktü kalkıp gidip geldi sürekli sağ olsun. Toplam 7 tepsi yaptık o gün.

Annem sahurda hamuru tutmuş , yoksa epey geçe kalırdık.
Hamurun dinlenmesi önemli.Ne kadar dinlenirse o kadar iyi oluyor. Yani hiç olmazsa 1 saat dinlendirin hamuru. Birde unu lütfen azar azar ekleyin ölçüyü kaçırıp unu fazla eklerseniz sert hamur oluyor ki işiniz epeyce zorlaşır. Bu yüzden unu azar azar ekleyin sorun olmaz..

Baklavayı eskisi gibi tek tek yufkaları açarak yapmıyoruz artık. Rahmetli babaannemin zamanında öyle yapardık. Ama artık vücut sağlam değil. 10 lu küçük yufkalar yapıp birlikte inceltiyoruz hepsini .İnanın pek farkı olmuyor. Hiç anlaşılmıyor ve yufkalar tel tel oluyor.

Baklavayı bu teknikle yapma işini bir çok ev hanımı uyguluyor artık.

Biz üzerine döktüğümüz yağ için hep tereyağı kullanıyoruz baklavada daha çıtır ve lezzetli oluyor.

Yapım aşamalarını mümkün olduğunca resimlemeye çalıştım.
Hatta annem bir ara yeter dedi:) Ellerim unlu ay dur şu aşaması önemli derken cep telefonum bembeyaz oldu sormayın:)

Amacım hiç baklava yapımını görmemiş olanlara yardımcı olmak.Hepimizin yanında bilen insanlar olmuyor..

Baklava şerbetsiz halde. Şerbetini arefe günü dökecegim. Ve en erken bayramın 1. günü resim çekip gece yayına verrim sanırım.Büyüklere ziyaret bitince…

Ev Baklavası

Hamur İçin
1 SB sıvı yağ
1 SB yoğurt
3 yumurta
Vanilya-kabartma tozu
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un

İçine
1 kg. Ceviz

Üzerine
2 paket margarin ( 500 gr. ) – yada tereyağı

Şerbet İçin
1,5 kg. şeker / 2 kg. şeker ( Tatlılık oranınıza göre şeker ayarlaması yapın )
Su
( Şekeri tencereye koyun ve üzerine 2 parmak geçecek kadar da su koyun kaynatın )

Yapılışı
· Malzemeler ile hamur yoğrulur. Kulak memesi kıvamında.
· Cevizden çok az büyük minik bezeler yapın
· Bu hamurdan yaklaşık tepsiye göre değişir 50-70 adet beze çıkar.

· Her bezeyi yemek tabağı büyüklüğünde oklava / merdane ile , nişasta serperek açın.
· 1 beze açıp , üzerine nişasta serpin nişastayı sıvayın yufkaya, ayırın bir yere .
· 2. bezeyi de açın ve ilk açtığınız bezenin üzerine koyun ve yine nişasta serpin, sıvayın
· 10 adet beze yapın üst üste bu şekilde

· 10 adet bezeyi tezgaha alın ve hepsini birden önce merdane ile büyütün
· Sonra oklavayı alıp yufka acar gibi inceltin ve büyütün
· Yufkayı tepsinize serin , sarkan yerlerini bıçakla kesin, ve kırpıntıları da içine alıp serpebilirsiniz sorum olmaz atmayın ziyan olmasın

· İlk kat yufkaya ceviz serpin

· Bu işlemi diğer 60 beze bitene kadar 10 ar adet şeklinde açıp tekrarlayın
· Her 10 adet yufkada ceviz serpin
· Son yufka açtınız ve tepsiye serdiniz yanları kesip düzelttiniz
· Baklavayı kesin
· Margarin yada tereyağını eritin ve kaşıkla üzerine dökün
· 170 derece fırında altı üstü çıtır olana dek pişirin. İçi hamur kalmasın kürdanla kontrol edin.
· Şerbetini ne zaman isterseniz dökün
· Ama mutlaka biri sıcak olacak

Afiyet Olsun
Figen

Notlarım;
Biz genelde baklavayı ,önceden yapıyoruz ve şerbeti arife günü gecesi ılığa yakın baklavanın üzerine döküyoruz.
Ben 50 yufka açtım bana kafi geliyor artık

KESME İŞLEMLERİ
1. Önce 4 e kesin, ve yine 4 e kesip 8 parçaya bölmüş olun

2. Her üçgeni dikey kesin paralel şekilde ve sonra baklava dilimi şeklinde kesin

3. Yağı dökülmüş son son hali

 
28 Yorum

Yazan: Ekim 31, 2005 in Bayram Tatlıları